ویتامین های مورد نیاز دانشجویان

 

ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای دانشجویان و دانش آموزان شامل املاح و ویتامین هایی است که برای کارکرد بهتر مغز لازم است.

با توجه به فعالیت ذهنی زیاد دانشجویان با دقت کردن به جذب ویتامین های لازم برای مغز به عملکرد بهتر برای درس خواندن و جلوگیری از بیماری های مزمن بسیار مهم است.

تغذیه دانشجو باید به گونه باشد تا تمام املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن تامین شود. غذای دانشجویی که خود دانشجو ها تهیه می کند در عین ساده بودن می تواند تامین کننده مواد مورد نیاز بدن باشد

ویتامین های مورد نیاز دانشجویان

ویتامین C :

بیشترین مقدار اسید اسکوربیک یا ویتامین سی در مغز و تمرکز آن در غده هیپوفیز است.

این ویتامین در در تولید و انتقال هورمون دوپامین نقش دارد و از مغز در برابر استرس محافظت می کند.

ویتامین سی در مرکبات و میوها به مقدار زیاد یافت میشود . یکی از بیشترین مقادیر ویتامین سی در فلفل دلمه ایی سبز رنگ است

ویتامین B1 :

ویتامین B1 یا تیامین همانطور که از اسم آن مشخص است از گروه ویتامین ها B می باشد.

آخرین مطالعات نشان میدهد که کمبود این ویتامین سبب بروز اختلال حافظه مزمن می شود که با نام سندرم کورساکف شناخته میشود.

حبوبات ، غلات ، سبوس غلات ، جگر ، مرکبات و سبزیجات سرشار از این ویتامین میباشد

ویتامین B9 :

اسید فولیک یا ویتامین B9 از مهمترین ویتامین های مورد نیاز مغز است ، مطالعاتی که بر روی حیوانات نشان میدهد که مصرف فولیک اسید به مدت هشت هفته به بهبود حافظه در موش های سالمند کمک میکند . بیشترین ذخیره این ویتامین در کبد است .

پس ضروری است در صورتی که کارکرد کبد دچار اختلال میشود اسید فولیک بیشتری مصرف شود .

منابع مهم این ویتامین در سیب زمینی ، اسفناج ، لوبیا سبز ، نخودفرنگی ، حبوبات ، مرکبات ، جگر و قلوه است.

املاح مورد نیاز برای دانشجویان

کلسیم :

کلسیم ضروری ترین ماده معدنی مورد نیاز مغز است. قسمت بزرگی از انتقالات عصبی و سیناپس ها توسط کلسیم انجام میگیرید . کلسیم علاوه بر کمک به انتقالات عصبی به تحکیم استخوان هم کمک شایانی میکند

لبنیات یکی از منابع غنی و ارزان کلسیم است

روی :

در بخشی از نورن ها مقادیر زیادی روی وجود دارد که بیشترین تمرکز آن در ناحیه جلویی سر است . نقش روی در حفظ سلامتی مغز به درستی مشخص نیست ولی کمبود آن با اختلالات مختلف عصبی و روانی در ارتباط است .

گوشت گاو ، میگو و تخم کدو از منابع مهم این ماده معدنی است . و تخم کدو علاوه بر سرگرم کنندگی یک منبع ارزان به حساب می آید .

منیزیم :

برای فعال شدن اکثر ویتامین های گروه B نیاز به منیزیم است . به عبارت دیگر ویتامین های گروه ب بدون منیزیم هیچ اثری ندارند. علاوه بر آن بر اساس مطالعات حیوانی مصرف مکمل های منیزیم در موش های مسن فعالیت حافظه بلند مدت آنها را افزایش میدهد.

از منابع مهم منیزیم سبوس برنج و غلات ، تخم کدو و تخم هندوانه ، بذر کتان ، کنجد ، تخمه آفتابگردان ، بادام و مغزها میباشد.

راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

هایپرمارکت آنلاین سیب اپهایپرمارکت آنلاین در کافه بازارهایپرمارکت آنلاین در گوگل پلی

 

 

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

 

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *