مواد غذایی مفید برای پوکی استخوان

مواد غذای که برای پوکی استخوان مفید هستند خیلی زیادند ولی در اینجا به چند مواد غذایی خوش طعم که دسترسی به آنها هم راحت باشه می پردازیم .

انتخاب این مواد غدایی با توجه به املاح و مواد معدنی آن صورت میگیرید

و سعی میکنیم که دلایل آن را هم مشخص کنیم .

کلسیم اصلی ترین ماده معدنی مفید برای پوکی استخوان :

فقر کلسیم باعث پوکی اسخوان اما خیلی وقتها کلسیم به اندازه کافی مصرف میشود

ولی به علت مصرف دیگر مواد غذایی ، کلسیم جذب بدن نمیشود .

در ادامه منابع کلسیم و همیچنین مواد و منابعی که باعث جذب بهتر کلسیم میشود را بررسی میکنیم .

مواد غذایی حاوی کلسیم برای مبارزه با پوکی استخوان

شیر ، کشک ، پنیر و ماست از جمله لبنیات موثر در مبارزه با پوکی استخوان است

این دست از لبنیات با کلسیم سرشار و پروتئین مناسب منابع خیلی خوبی از کلسیم و دیگر ویتامین ها هستند

کلم بروکلی علاوه بر کلسیم حاوی ویتامینهای K و C  است که کمک به جذب کلسیم می کند

آلو سیاه ، یک میوه بسیار مفید حتی برای ترمیم استخوان است

به طوری که تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ انجام شده است کیفیت استخوانهایی که با رژیم آلوسیاه ترمیم شده است بسیار بهتر از استخوانهایی بوده که با بهترین داروها ترمیم شده است.

ویتامین D و منیزیم  و فسفر حامی کلسیم !

ویتامین D و ماده معدنی منیزیم باعث روند جذب بهتر کلسیم میشوند

و فسفر یک مکمل خوب برای جلوگیری از از روند پوکی استخوان است.

منابع ویتامین و مواد معدنی مکمل کلسیم

آجیلها ، کشمش ، تخمه ها به ویژه تخم کدو ، تخم مرغ ، سبزیجات تازه ، مرکباتی مثل پرتقال و لیموترش ، هویج و کدو خوارکیهایی هستند که مکمل خیلی خوبی برای جذب کلسیم هستند.

راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

هایپرمارکت آنلاین سیب اپهایپرمارکت آنلاین در کافه بازارهایپرمارکت آنلاین در گوگل پلی

 

 

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

 

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *