لیست سوپر مارکت های اینترنتی

از سال ۱۳۹۵ یک انفجار در سوپرمارکت های اینترنتی در ایران بوجود آمد گرچه خیلی از آنها دارای هیچ هدف خاصی نیستند ولی در میان آنها چند تایی به نظر میرسد که با برنامه ظاهر شده­ اند در همین راستا لیست سوپر مارکت های اینترنتی که دارای برنامه هستند را در زیر مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.

سوپر مارکت آنلاین یا آنلاینِ سوپرمارکت !

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می شوید خیلی از سوپر مارکت های اینترنتی در حقیقت شعبه اینترنتی یک سوپرمارکت هستند. لیست این نوع فروشگاه ها به شدت بلند بالاست ، در حقیقت خارج از حوزه نقد و بررسی سوپرمارکتهای آنلاین هستند این مدل فروشگاه ها فقط سعی در فروش از طریق وبسایت یا اپلیکیشن را دارند . که به علت نا آشنایی با حوزه آنلاین و اطلاعات به شدت کم از بازاریابی و دانش فنی آنلاین بعد از مدتی فقط یک اثر کمرنگ از آن در اینترنت به جا می ماند.

حتی خیلی از آنها هیچ آپدیتی در قیمتهای هم اعمال نمیکنند . شاید در حال حاضر بیش از هفتاد عدد از این فروشگاه ها در ایران مشغول به کار هستند یا مشغول به کار بوده اند. چیزی که واضح است به علت میرا بودن این سوپرمارکت ها بحث نقد و بررسی کردن آنها هم بی فایده است.

لیست سوپر مارکت های اینترنتی به ترتیب الفبا

آسان بسان :

این فروشگاه با دید شناختی به همراه شرکت دانش پرداز شناختی که یک شریک استراتژیک برای آسان بسان است وارد حوزه خرده فروشی کالاهای تند مصرف شده است .از همین رو با یک دانش فنی قوی از لحاظ تکنیکی وارد بازار شده ، در مجموعه این دو شرکت دو استارت آپ و سرویس های بازاریابی آنلاین و یک مجله الکترونیک شناختی وجود دارد که مجموع این استارت آپها و سرویس به تقویت مجموعه آسان بسان و دیگر استارت آپها کمک میکند.

آسان بسان طوری طراحی شده است که توزیع پذیر باشد و به مقوله قیمت تمام شده و سرعت در انتقال کالا توجه ویژه دارد.

بیار :

آی بیار که خواهر خوانده فروشگاه اینترنتی چاره است . به خوبی فضای آنلاین را میشناسد خاصیت توزیع پذیری را دارد اما به نظر میرسد به دیگر المانهای توجه خاصی ندارد.

تزول مارکت :

تزول مارکت با لانچ شدن متوجه پیچیدگی های فروش آنلاین شد. از همین رو با adwords در گوگل نشان داد که بیم هزینه را ندارد . گرچه با ادورز کردن هم رتبه خوبی بدست نیاورد. در توزیع پذیری تزول مارکت شک وجود دارد و احتمالا با تکیه به سرمایه قصد دارد که هرجا می رود فروشگاه خود را راه اندازی کند.

تزول مارکت ابتدا کار خود را از تبریز شروع کرد . اما معما را حل نکرده باقی گذاشت و به تهران آمد به امید اینکه در جمعیت بیشتر تهران بتواند مسئله را حل کند.

روکولند :

علاقه شدید این سوپرمارکت اینترنتی به بزرگ نمایی به نوبه خود جالب است . جذب سرمایه از سرآوا و منتوری های این مجموعه خیلی هم راه گشاه برای این فروشگاه نبوده . شاید مشکل از نوع دیدگاه بنیانگذاران این فروشگاه است که نگاه سنتی به بازار داردند گرچه با صرف هزینه ها زیاد هنوز نیاز به بزرگ نمایی دارد.

فن آسا :

در ابتدا شروع بکار مشخص بود که بر روی تخفیف ها تمرکز کرده و به نظر میرسد به جای هزینه تبلیغات مایل است تخفیف بیشتری به مشتریان ارائه بدهد و خارج از بحث تخفیف هیچ استراتژی مشخصی دیگری در فن آسا دیده نمیشود.

هایپر کا :

شروع استارت آپی ، ادامه دادن سنتی . شاید بهترین تفسیری باشد که بشود از این فروشگاه کرد . هایپرکا در ادامه دادن هیچ نوآوری و خلاقیتی نشان نداده است.

کلام آخر :

همانطور که گفته شد تعداد سوپرمارکت های آنلاین بسیار زیاد است ولی سعی شده به سوپرمارکت های اینترنتی پرداخته شود که بیش از یک سال است که حیات دارند و به فعالیت خود ادامه داده اند.

راههای دریافت اپلیکیشن سوپرمارکت اینترنتی

هایپرمارکت آنلاین سیب اپهایپرمارکت آنلاین در کافه بازارهایپرمارکت آنلاین در گوگل پلی

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *