۲۱ مورد از غذاهای لاغر کننده

معرفی بیست و یک مورد از غذاهای لاغر کننده ، این مواد غذایی ترکیبی و فن آوری شده نیست ، از این رو بسیاری از این مواد غذایی برای سنین و گروه های مختلفی قابل استفاده است.

۱- گریپ فورت

محققان دریافته اند که شرکت کنندگانی که با هر وعده غذایی یک نصفه گریپ فروت مصرف می نمودند، به طور متوسط ۱۶۰۰ گرم وزن کم کردند.

این تحقیق اشاره بر این دارد که ویژگی‌های خاص غذایی موجود در این میوه سرشار از ویتامینC،

باعث پایین آوردن سطح انسولین خون می شود که به کاهش وزن می انجامد.

نکته : اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، حتما از پزشک خود سوال کنید که احیانا گریپ فروت اثر منفی روی آنها نداشته باشد.

۲- چای سبز

اثرات معجزه آسای چای سبز مربوط به وجود پلی فنول‌های کاتچین به خصوص اپی گالو کاتچین گالات(EGCG) است.

ولی قرار نیست برای بهره‌مندی از خواص مفید این نوشیدنی سبز، این نام سخت و طولانی را به خاطر بسپارید.

از بین برنده فوق‌العاده چربی‌های اضافی کل بدن است.

این نوشیدنی به خاطر وجود ترکیبی در خود به نام EGCG سرعت سوخت چربی در بدن را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می‌تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربی‌ها ایجاد کند.

۳- آب کرفس

با مصرف روزانه آب کرفس، ولع خوردن شیرینی‌ جات، از بین می ‌رود.

به عبارت دیگر طبیعت این سبزی به علت تمام نعمت های موجود در آن بر روی هورمون اشتها و گرایش به مواد قندی اثر گذاشته و در نهایت از زیاد شدن وزن بدن جلوگیری می کند.

از آن جایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ب و ث می باشد و در آن املاح نیز به مقدار زیاد نهفته است

می تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو نیز باشد.

شما با نوشیدن یک لیوان آب کرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها می توانید به سلامتی قلب، معده و روده های تان کمک کنید

بلکه اگر این کار برای شما مثل یک عادت شود علاوه بر سلامتی اندام های مهم درونی خود به شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی تان نیز کمک کرده اید و اثرات مفید آن را در همان روزهای اول خواهید دید.

۴- جلبک دریایی

این سبزی های رنگارنگ ارزش غذایی بالایی دارند و در عین حال کالری بسیار اندکی وارد بدن می کنند.

جلبک دریایی سرشار از مواد معدنی، فیبرها و همچنین پروتئین هستند

نتایج پژوهشی که در دانشگاه شفیلد هالام انگلستان انجام شده است نشان می دهد که نان جلبک حاوی فیبر زیاد بوده و بیش از نان های معمولی باعث سیری می شوند.

۵- دارچین

مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در نتیجه می تواند چربی و کالری های مازاد را بسوزاند.

در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی ها تامین می کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی رود.

همچنین مخلوط عسل و دارچین باعث کم شدن اشتها و میل کمتر به کربوهیداراتها میشود .

خواص-ادویه-جات

۶- استیک کم چربی کباب شده

در آخرین تحقیقات به عمل آمده در دنیای تغذیه بدنسازی بر مزایای پیروی از رژیم غذائی کم کربوهیدرات و خوردن گوشت استیک (لخم) در دوران قبل از مسابقه تأکید فراوانی شده است .

 استیک به علت پروتئین بالا و چربی کم یک منبع غذایی مفید و دشمن چربی است .

اگر بدن ساز هستید و میخواهید چربی بدنتان کم و عضلاتتان زیاد باشد حتما استیک بخورید.

۷- سینه مرغ

یکی از بهترین منابع پروتیین گوشت سینه ی مرغ است که جزو غذاهای لاغر کننده است.

۹۰ گرم سینه ی مرغ، فقط حدود سه گرم چربی دارد.

به همین علت یک رژیم مناسب برای کاهش وزن می باشد به ویژه اگر به صورت آبپز یا کبابی سرو شود.

۸-  آوکادو

فیبر موجود در آووکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می کنند.

اگر قصد دارید چند کیلویی کم کنید آووکادو در خدمت شماست.

نصف آووکادو حاوی ۳٫۴ گرم فیبرهای حلال و غیر حلال است.

بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی‌دهند که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شوند.

برای همین باعث می‌شوند که شما مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید. آووکادو همچنین حاوی اسید اولئیک است.

این اسیدهای چرب وظیفه‌ی فعال کردن بخشی از مغز را بر عهده دارند که فرمان احساس سیری را صادر می‌کند

۹- عدس یک از غذاهای لاغر کننده است

اما باید بدانید که راز تناسب اندام در رعایت حد تعادل است.

اگر به طور منظم و البته بدون افراط عدس مصرف می کنید گام مؤثری در رسیدن به تناسب اندام برداشته اید.

به خاطر اینکه عدس سرشار از زینک (روی) است. این ماده ی معدنی به کنترل گرسنگی و مقابله با ریزه خواری بین وعده های غذایی کمک زیادی می کند.

شما می توانید با یک پیاله عدس به طور کامل سیر شوید.

عدس حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است که در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود.

چون این ماده برای استحکام عضلانی و پیشگیری از شل شدن آن ها لازم و ضروری است.

عدس همچنین حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم است که مانع از تجمع آب و مایعات در بافت ها شده و از احتباس آب پیشگیری می کند.

۱۰- سوپ قبل از غذا و میان وعده

خوردن یک کاسه سوپ به عنوان پیش غذا،

هم کمتر غذا خواهید خورد و هم سریع‌تر چربی می سوزانید.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته، سوپ در کاهش اشتها تاثیر بسیار شگرفی دارد،

به این دلیل که از مایعاتی تشکیل شده که گرسنگی را برطرف می‌کند.

در این تحقیق، زنان می بایست از بین سه پیش غذایی كه دارای ۲۷۰ کالری بودند، یکی را انتخاب می کردند.

زنانی که سوپ مرغ و برنج را انتخاب کردند، ۱۰۰ کالری کمتر از سایرین مصرف می‌کردند.

۱۱- فلفل تند

فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و موجب کاهش اشتها می شود.

کپسایسین موجود در فلفل هورمون های بدن را تحریک می نماید و این عمل متابولیسم سوخت و ساز را در بدن بالا می برد.

طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش می‌یابد و این خود موجب نوشیدن آب می‌شود و نوشیدن آب با کاهش اشت‌ها و دفع سموم بدن مساوی است.

۱۲- ماهی

ماهی یکی از غذاهای دریایی پرطرفدار به خصوص در بین چینی ها است.

خواص ماهی برای سالم نگه داشتن قلب و مغز باعث شهرت این ماده غذایی شده است.

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین است.اما تحقیقات جدید نشان می دهد ماهی تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.

مردم می‌گویند که غذاهای ژاپنی و مناطق مدیترانه‌ای به افزایش عمر کمک می‌کند، اما علت این موضوع مشخص نبود.

حالا ما درک بهتری از دلیل فواید این غذاها داریم. دانشمندان ژاپنی پی برده‌اند که روغن ماهی سلول‌های ذخیره‌کننده‌ی چربی را به سلول‌های سوزاننده‌ی چربی تبدیل می‌کند.

این موضوع می‌تواند به درمان چاقی مفرط کمک کند، چرا که تعداد این نوع سلول‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد

۱۳- ماست کم چرب

طبق تحقیقات انجام گرفته، محصولات لبنی به کاهش وزن کمک فراوانی می کنند.

افرادی که تحت رژیم های کم کالری هستند،

و۳ تا ۴ وعده مواد لبنی را جزء برنامه غذایی خود درآورده اند،

نسبت به کسانی که با همان میزان کالری، مواد لبنی کمتری در رژیم غذایی خود داشتند؛ بسیار بیشتر وزن کم کردند.

ماست کم چرب، منبع بسیار غنی از کلسیم است که توصیه می شود ۴۵۰ میلی گرم از آن را روزانه مصرف کنید.

۱۴- زنجبیل

زنجبیل یک ریشه درمانگر است که قرن ها به عنوان دارو برای بهبود و درمان مشکلات بدن استفاده شده است.

این ماده غذایی خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد

که به بهبود گوارش، کاهش کلسترول خون و دفع سموم انباشته شده در بدن کمک می کند.

خوشبختانه امروزه خیلی از افراد زنجبیل را به صورت تازه یا پودر آن وارد برنامه غذایی شان کرده اند.

این کار به لاغری و پاکسازی بدن کمک زیادی می کند.

مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و فرآیند گوارش را برای دفع صحیح چربی ها بهبود می دهد.

زنجبیل همچنین خواص دیورتیک دارد که به دفع مایعات اضافی بدن کمک کرده و مانع از بروز التهاب می شود.

از دیگر خواص این ماده غذایی می توان به فاقد کالری بودن آن اشاره کرد.

زنجبیل به سادگی با دیگر مواد ترکیب می شود و این کار به افزایش خواص آن نیز منجر می شود.

۱۵- روغن زیتون

آیا می دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری روغن زیتون در هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

روغن زیتون، یکی از مفیدترین روغنهای سالم است.

این روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرون کشیدن روغن آن، تهیه می شود.

انواع مختلفی از روغن زیتون در بازار وجود دارد که مفیدترین آنها برای لاغری روغن زیتون بکر است.

روغن-زیتون

۱۶- تخم مرغ آب پز + سبزیجات

تخم مرغ به جذب کاروتین (رنگدانه هایی که به سبزیجات رنگ می دهند) کمک می کند و وقتی که با سبزیجات تازه ترکیب می شوند

تاثیرش برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند دو برابر می شود.

تخم مرغ آب پز به همراه نان با سبوس و سبزیجات تازه یک وعده کامل غذایی است.

و از دسته غذاهای لاغر کننده می باشد.

تخم-مرغ

۱۷- سیاه دانه

از جمله بهترین تاثیرات خواص سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند.

سیاه دانه علاوه بر چربی سوزی دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد.

خواص سیاه دانه در نرم کردن سینه و دفع خلط، ادرار آوری، افزایش شیر در مادران و ترمیم زخم ها نیز کاربرد دارد.

همچنین سیاه دانه در تسکین درد نیز موثر بوده و باعث رفع تاول های پوستی می شود. برای درمان بیماری های مربوط به کبد نیز می توان از سیاه دانه استفاده کرد.

۱۸- کلم بروکلی

بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین C ، ویتامین A و فیبر است.

این سبزی با چربی‌ها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می کند.

بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدن می‌شود و در نتیجه بدن کالری بیشتری می سوزاند.

۱۹- سیر

نسخه ها و رژیم های غذایی مختلفی برای کاهش وزن ارائه شده اما به شکل فعال به لاغر شدن شکم و آب شدن چربی های اطراف آن کمک نمی کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان تغذیه ، بهترین نسخه برای این موضوع ، مخلوط عسل و سیر است که باعث می شود شخص در یک ماه ۱۰ کیلو وزن کم کند،

 به این ترتیب که هر روز یک فنجان از این معجون را قبل از خواب بنوشد.
برای تهیه معجون عسل و سیر یک حبه سیر را له کرده و در یک فنجان آب داغ قرار دهید ،

سپس یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه نموده و آن را قبل از خواب میل کنید.

گرچه سیر به تنها جزو غذاهای لاغر کننده نیست ولی یک مکمل خوب غذایی است.

۲۰- کدو سبز

کدو حاوی فیبر فراوان است و بسیار ملین می‌باشد. ۳۰۰ گرم کدو فقط ۵۰ کالری دارا می‌باشد.

کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

۲۱- غلات کامل

غلات به همراه سبوس آنان بهترین منبع برای تأمین فیبر روزانه مورد نیاز بدن می‌باشند . این خوراکها از دیگر غذاهای لاغر کننده هستند.

غلات کامل تعادل قند خون را حفظ می‌نمایند دیر هضم‌تر از غلات بدون سبوس هستند.

سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب احساس سیری طولانی تری را می‌شوند.

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟ و راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *