غذاهای سالم ایرانی را به راحتی طبخ کنید

غذاهای ایران وقتی خوشمزه می شوند که یک وجب روغن روی آن باشه ، اما اشتباه می کنید در انیجا چند راهکار ساده به شما ارائه می دهیم که غذاهای سالم ایرانی را نوش جان کنید .

راهکارهای طبخ غذاهای سالم ایرانی را در زیر دنبال کنید .

پلو با روغن اضافه ممنوع

برای درست کردن لوبیاپلو میتوان اندکی رب مواد را زیادتر کرد، پر آب تر آن را از روی گاز برداشت یا اندکی آبلیمو در آن ریخت تا طعم بهتری داشته باشد.

برای درست کردن سبزی پلو توان دارید پس از پخت اندکی آب مرغ روی آن بریزید تا دانه های برنج براق و خوشمزه گردند.

برای پلوهای متفاوت توان دارید بسته به سلیقه خودتان روغن را با مواد کم خطرتر جایگزین کنید.

فراموش نکنید، اصلا لازم نیست روی چلو روغن بریزید. خورش به اندازه کافی چربی دارد.

اگر برنج را درست بپزید، بدون روغن هم خوشمزه و زیبا مي گردد و دانه های آن به هم نمی چسبند.

ته دیگ را چگونه یکی از غذاهای سالم ایرانی کنیم ؟

طبق معمول ته قابلمه روغن می ریزند و روی آن نان، سیب زمینی یا چیزهای دیگر می گذارند تا ته دیگ خوبی درست گردد

اما اگر قابلمه شما نچسب باشد توان دارید با روغن بسیار کمتری ته دیگ خوشمزه درست کنید.

کافی هست کف قابلمه تفلون را اندکی با پنبه چرب کنید. توجه دارا باشید که روغن باید به تمام کف مالیده شده باشد تا ته دیگ شما خوشمزه گردد.

اکنون توان دارید هر چه که دوست دارید را در قابلمه بگذارید و برنج را رویش بریزید.

 سالم ترین خورش های ایرانی

برای درست کردن خورش باید پیاز را تفت دهید، گوشت پر چربی را در آن سرخ کنید. به سبب وجود این همه روغن،

طبق معمول خورش ها چرب از آب در می آیند. اما توان دارید با روش درست کردن پیاز داغ بدون چربی،

پیاز داغ درست کنید و پس از ان بدون اینکه روغن اضافه کنید،

گوشت را اندکی در تابه نفت دهید و پس از آن روی آنان آب بریزید.

برای کم چرب تر کردن خورش از گوشت پرچرب گوسفند صرف نظر کنید. توان دارید از مغز ران یا بخش های دیگر بدون چربی گوشت استفاده کنید.

برای خورش هایی که رب گوجه دارند هم لازم نیست رب را سرخ کنید.

رب را در آب خورش بریزید و هم بزنید.

اندکی که زمان پخت را طولانی تر کنید،

رب با بقیه مواد خورش مخلوط می گردد و مزه خامی رب از بین می رود.

برای خورش هایی مثل قرمه سبزی، سبزی را پس از خرد کردن و شستن تماما بپزید.

اگر زمان پخت سبزی را طولانی تر کنید، آب آن تماما گرفته می گردد و بعد منحصرا با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون توان دارید طعم سبزی سرخ شده را به دست بیاورید.

برای خورش هایی مثل بادمجان، توان دارید بادمجان ها را تکه تکه کنید،

پس از آن با یک پنبه اندکی به دو طرف آن روغن بمالید و در تابه دو جانبه بگذارید.

تمام خورش ها را میتوان با این روش با استفاده بسیار کمتری از روغن پخت.

خورشت سالم ایرانی

ماست به جای مایونز

سس مایونز هم به علت داشتن روغن مایع و تخم مرغ مملو از مواد چاق کننده و ناسالم هست که خوب تر هست به بدن نرسانید.

خیلی ها برای جلوگیری از استفاده مایونز،

از خوردن غذاهایی مثل سالاد الویه صرف نظر می کنند و سالادشان را با آبلیمو یا چاشنی های دیگر میل می کنند اما ماست خوب ترین چاشنی برای جایگزین کردن مایونز هست.

البته باید ماست را اندکی فر آوری کنید تا طعمی شبیه مایونز پیدا نماید.

برای این کار به ازای هر لیوان ماست، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق سس مایونز در ماست بریزید و تماما هم بزنید.

این ترکیب تماما حس مایونز خوردن را به شما می دهد در حالی که کالری آن بسیار کمتر از مایونز هست.

توجه کنید چون ماست آب می اندازد خوب تر هست سالادی که با ماست درست کرده اید را فوری استفاده کنید تا از شکل نیفتد.

ماست به جای مایونز

خوراک مرغ کم خطر

سینه گوشتی بدون چربی هست.

اما اگر آن را دوست ندارید و ترجیح می دهید از ران مرغ استفاده کنید، پس از خرید مرغ،

چربی های آن را با یک چاقوی تیز جدا کنید. پس از آن قدری پیاز خرد شده را با شیوه ای که در بخش خورش یاد گرفته اید تفت دهید و مرغ ها را اندکی در آن بچرخانید تا رنگ شان تغییر کند.

اکنون توان دارید اندکی رب گوجه یا زعفران اضافه کنید،

ادویه بزنید و به ازای هر ران مرغ، نصف لیوان آب اضافه کنید.

اکنون کافی هست در ظرف را تماما ببندید تا مرغ با آب و چربی خودش سرخ گردد.

پیازداغ

گرچه پیازداغ خیلی بد نام است . ولی با روش زیر آنرا به یکی از غذاهای سالم ایرانی تبدیل کنید.

برای درست کردن پیازداغ بدون چربی، پیاز را خرد کنید و بدون روغن اندکی در تابه تفت دهید تا سبک گردند.

پس از آن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تابه بریزید و تماما هم بزنید تا پیازها اندکی روغنی گردند.

با این روش کف تابه روغنی نخواهید دید اما دلواپس نباشید. پیازها سرخ خواهند گردید.

با حرارت متوسط پس از چند دقیقه پياز داغ بدون روغن شما آماده خواهد گردید.

سوپ سفید، پاستای خامه ای و بیف استروگانف

برای درست کردن این غذاها طبق معمول از خامه استفاده می گردد اما خیلی راحت میتوان خامه را با شیر کم چرب جایگزین کرد و با این روش همان غذا را با چربی بسیار کمتری پخت.

برای درست کردن سوپ سفید کم چرب، درست به اندازه آب گوشت شیر اضافه کنید و به ازای هر دو لیوان شیر، یک قاشق آرد به سوپ اضافه کنید.

با این روش بدون استفاده از خامه سوپ غلیظ و خوشمزه ای خواهید داشت.

برای درست کردن پاستا هم در مواد شیر بریزید و بگذارید اندکی زیادتر بماند تا آب آن کسرشده و غلیظ گردد.

بیف استروگانف را هم توان دارید با همین روش درست کنید. هنگامی مایه گوشت آماه گردید، در آن شیر بریزید تا تماما سفید گردد.

کباب بدون روغن

مایه کباب را با گوشت چرخ شده بدون چربی یا بسیار کم چربی و البته با اندکی پیاز زیادتر درست کنید و بعد آن را درون تابه بدون اینکه روغن بریزید پهن کنید.

توان دارید یک زرده تخم مرغ هم به مایه اضافه کنید.

پس از آن با دست به گوشت فرم کباب بدهید و درِ تابه را بگذارید تا گوشت با آب خودش بپزد.

پس از یک ربع، با رب گوجه، آب، ادویه و در صورت تمایل اندکی زعفران، یک سس درست کنید و روی کباب ها بریزید.

هنگامی آب گوشت تماما بخار گردید، غذای شما حاضر هست.

کتلت سرخ نکردنی

مشکل اینجور غذاها روغنی هست که کتلت یا کوکو را در آن سرخ می کنید.

خود مایه غذا کالری بسیاری ندارد. اگر واقعا می خواهید این غذا ها را همان طور که قبل از این درست می کرده اید استفاده کنید،

توان دارید چند لایه دستمال حوله ای کنار گاز بگذارید و کتلت یا کوکو را پس از سرخ کردن روی دستمال بگذارید و پس از چند دقیقه بازگردانید تا روغن دو طرف آن کامل گرفته شود .

اما توان دارید با روش دیگری هم این غذاها را درست کنید.

با یک تکه پنبه کف یک تابه تفلون را چرب کنید و پس از اینکه اندکی داغ گردید، مایه را پس از درست کردن در آن پهن کنید.

در تابه را بگذارید تا یک طرف غذای شما تماما پخته گردد.

بعد آن را با یک کفگیر برش بزنید و بازگردانید تا طرف دیگرش هم اندکی برشته گردد. توان دارید از فر یا کباب پز هم استفاده کنید.

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟ و راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *