شاک شوکا(Shakshuka) صبحانه ی مدیترانه ای، سریع، آسان و خوشمزه

 

اگر به دنبال یک صبحانه ی متفاوت و مفصل برای روزهای تعطیل خود هستید، طرز تهیه املت شاک شوکا را حتما یاد بگیرید و در تعطیلات خودتان را مهمان یک صبحانه حسابی و مقوی کنید.

شاک شوکا غذای مدیترانه ای

شاک شوکا (Shakshuka) یک صبحانه ی اصیل مدیترانه ای است که می توانید آن را به عنوان نهار و شام نیز میل کنید.

شاک شوکا غذایی فوق العاده سریع و آسان است. این صبحانه مقوی نوعی تخم مرغ نیم پز است، درون سس زیبایی از سبزیجات.

یک صبحانه سالم و کامل برای تعطیلات آخر هفته ی شما و بچه ها.

شکشیوکا

  • زمان: ۵ دقیقه برای آماده سازی و ۳۰ دقیقه برای طبخ
  • وعده: صبحانه
  • تعداد: ۴ نفر
  • ۲۱۸ کالری
  • غذای سالم

مواد لازم :

پیاز قرمز – ۲ عدد

سیر – ۴ عدد

روغن زیتون

زیره سبز – ۱ قاشق سوپخوری

فلفل دلمه ای – ۴رنگ

گوجه فرنگی – ۲ عدد

تخم مرغ محلی – ۴ عدد

نصف یک دسته جعفری تازه – (۱۵ گرم)

ماست – ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شاک شوکا

پیاز و سیر را پوست کنده و آنها را به صورت خلال های ریز، در بیاورید.

سپس یک ماهیتابه بزرگ (از جنس چوب نباشد) را روی شعله متوسط گاز قرار دهید.

۱ قاشق چای­خوری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد پودر زیره سبز را همه جای ماهیتابه بپاشید.

سیر و پیاز های خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که پیازها کمی نرم شد، بگذارید تا بپزد و همینطور به طور منظم هم بزنید.

فلفل ها را هم به صورت خلال های ریز در آورده و درون ماهیتابه بریزید. و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند بگذارید بپزند.

گوجه فرنگی ها را برش دهید و به محتویات شاک شوکا داخل قابلمه اضافه کنید. سپس یک دور مخلوط را نمک و فلفل سیاه بزنید.

همه مواد را با هم به هم بزنید و حرارت را پایین بیاورید و بگذارید ۱۰ دقيقه به حباب زدن ادامه دهد.

سس سبزیجات را به طور یکنواخت در تابه پخش کنید، سپس از پشت یک قاشق استفاده کنید تا وسط آنها ۴ دایره کوچک باز کنید.

درون هر کدام از این دایره ها یک تخم مرغ را بشکنید، سپس درب قابلمه را بگذارید.

بگذارید تا ۳-۵ دقیقه، یا تا زمانی که سفیده خودش را بگیرد، اما زرده ها هنوز نیم پز باشند (اگر دوست دارید تخم مرغ نیم پز بخورید) غذای شما بپزد.

جعفری های تازه را جدا کرده و ریز کنید. آنوقت جعفری های خورد شده را بر روی مایع داخل قابلمه پخش کنید.

و در آخر روی آنها ماست بمالید. شاک شوکا خوشمزه شما آماده است می توانید آن را با نان میل کنید.

فایده خوردن شاک شوکا

شاک شوکا دارای ویتامین C بالا است، که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما بطور طبیعی می شود.

جدول تغذیه ای شاک شوکا

شاک شوکا

کربوهیدرات ۲۲.۹ گرم، پروتئین ۱۴.۵ گرم، فیبر ۳.۴ گرم

 

راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

هایپرمارکت آنلاین سیب اپهایپرمارکت آنلاین در کافه بازارهایپرمارکت آنلاین در گوگل پلی

 

 

 

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟

همیشه نزدیکتر

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *