کشف و معدوم سازی بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد

در آذرماه سال جاری، مردم ضمن تماسهای تلفنی با سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ و ثبت شکایات متعدد از برخی اماکن مسکونی، خواستار جلوگیری از فعالیت های غیر مجاز و غیر بهداشتی در این اماکن شدند

به گزارش ایلنا، محراب آقازاده رئیس سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ ضمن بیان این مطلب افزود :

سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ در چه حوزه ایی فعالیت می کند

از عمده تخلفات بهداشتی که در برخی اماکن مسکونی انجام می گیرد می توان به بسته بندی، تهیه و توزیع غیر مجاز مواد غذایی از قبیل سبزی خرد شده،

انواع ترشی جات، استفاده از بسته بندی های غیر مجاز و غیر بهداشتی برای انواع مواد غذایی،

تهیه مواد غذایی در شرایط نامناسب و محیط غیر بهداشتی بدون داشتن جواز و کارت معاینه معتبر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب به انهار عمومی،نگهداری دام و طیور در منزل مسکونی در داخل شهرها اشاره کرد.

مهندس آقازاده با اشاره به تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۰ گفت : شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۴ درصد،

نانوایی ها ۱۱ درصد و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا با ۱۰ درصد در صدر اخبار آذرماه این سامانه بودند.

در این میان دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲ درصد، ایران ۱۱ درصد و مشهد ۱۰ درصد از کل اخبار و شکایات سامانه را به خود اختصاص دادند. بیشترین مورد شکایت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد با ۹ درصد،

دفع غیر بهداشتی فاضلاب ۶ درصد و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر ۵ درصد بود.

وی افزود: کل تماس های برقرار شده با سامانه شکایات مردمی۱۹۰ در آذر ماه سال جاری، ۱۹۹۵۱ تماس بوده که از این تعداد، ۶۶۸۸ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماسها منجر به راهنمایی،

آموزش و مشاوره شده است که جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۲ درصد آقایان و ۲۸ درصد خانمها بوده اند.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ گفت :

از اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، مقدار ۲۰۰۵۴ کیلوگرم منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده گردید

که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره بوده است.

آقازاده افزود : از دیگر اقدامات قانونی، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت جهت رفع نواقص غیر بحرانی ( ۱۴ درصد) و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی ( ۱۴ درصد) بوده است.

آقازاده اظهار داشت : میزان رضایتمندی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات مردمی بر اساس نظرسنجی های تلفنی به عمل آمده، ۹۵ درصد بوده است.

وی در پایان گفت :سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته،

آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای می باشد و هموطنان عزیز می توانند از اقصی نقاط کشور از طریق شماره تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

منبع: ایلنا

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟ و راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *