حمایت از کالای ایرانی در سوپرمارکت آنلاین

بعد از اتمام جنگ ایران و عراق تمرکز ویژه ایی بر روی تولیدات داخلی رفت و یکی از مهم ترین نیازهای آن زمان تولیدات کالاهای تند مصرف و یا به عبارتی کالاهای سوپرمارکتی بود که دولت ها حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار خود داشتند.
بعد از آن دوران چرخش نرمی از بقالی به سوپرمارکت در ایران اتفاق افتاد و مشتریان دارای حق انتخاب شدند، با قدم زدن در فروشگاه و نگاه کردن و انتخاب یک محصول از بین چندین محصول مشابه امروز یک امر عادی است ولی این امکان پذیر نبود اگر ما از تولید کننده داخلی حمایت نمی کردیم .
در حقیقت حمایت هایی که آن زمان از تولید کنندگان شد امروز حق انتخاب را به ما هدیه داده است.
چرا تولیدات کالای ایرانی در سوپرمارکت ها موفق شد؟
چند دلیل عمده که در ادامه بررسی خواهیم کرد ، باعث شد کالای ایرانی در حوزه سوپرمارکت موفق شود.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت

بیشتر مواد سوپرمارکتی خوراکی هستند و خوشبختانه شرایط اقلیمی ایران به گونه ای است که محصولات کشاورزی و باغی خوبی در اینجا تولید میشود. و مواد اولیه با کیفیت باعث با کیفیت شدن محصول نهایی است.

ارزان بودن کالای ایرانی

مواد اولیه ، نیروی انسانی ، تکنولوژی ساخت کارخانه یا کارگاه ، حمایت شهرک های صنعتی که همگی در ایران به راحتی قابل دسترس است.

باعث میشود که قیمت نهایی محصول ارزان تر از مشابه خارجی آن باشد. شاید در این بخش نسبت به دیگر صنایع کشور ما بسیار قویتر باشد.

رقابت تولید کنندگان

با توجه به بازار نسبتا بزرگ ایران ، محصولات مختلف تولید کنندگان مختلفی دارد که رقابت بین این تولید کنندگان باعث میشود که قیمت ها و کیفیت ها در سطح قابل قبولی باشند.

حمایت از کالای ایرانی و رقابت
رقابت تولید کنندگان داخلی عاملی برای کیفیت بهتر

بسته بندی مناسب

خیلی از کالاهای ایرانی در سوپرمارکت ها داری بسته بندی های جذاب هستند. که علاوه بر نگهداری بلند مدت تر آن باعث ترغیب مشتری به خرید میشوند.

کیفت کالا

حمایت کالای ایرانی اتفاق نمی افتد مگر اینکه کالای ایرانی به کیفیت مطلوب برسد. ارتقاء کیفیت محصولات ایرانی در بخش سوپرمارکتی باعث شده که مصرف کنندگان حمایت خود را از این محصولات دریغ نکنند.

نشان سیب سلامت

ایران اولین کشوری است که درج نشان سیب سلامت را بر روی کالاهای خوراکی بسته بندی شده اجباری کرده است.  تولید کنندگان ایرانی هم به خوبی از این قانون حمایت کرده اند. شاید این امر خیلی ساده به نظر برسد.
ولی اهمیت کار جایی مشخص میشود که هیچ کشور اروپایی و آمریکایی این استاندارد را اجباری نکرده اند.

حمایت از کالای ایرانی با استفاده از سیب سلامت
سیب سلامت در راستای حمایت از حقوق مصرف کنند

سوپرمارکت آنلاین و حمایت از کالای ایرانی

اخیرا در کنار مفهوم سوپرمارکت و هایپرمارکت مفهوم جدیدی پا به عرضه وجود گذاشته است. حق انتخاب راحت تری را در اختیار مشتری قرار میدهد.
این مفهوم سوپرمارکت اینترنتی است. همانطور که در بالا قید شد بعداز اینکه بقالی ها جای خود را به سوپرمارکت ها دادند، اتفاقی که برای مشتری افتاد حق انتخاب بودی که بین کالاها پیدا کردند ، در هایپرمارکت ها این حق انتخاب کمی وسیعتر شد علاوه براینکه کالاهای دیگری که ربطی به سوپرمارکت ندارند به فروشگاه ها راه پیدا کردند.
در سوپرمارکت آنلاین با توجه به قابلیت قدرت انتقال داده در فضای مجازی امکان بررسی و ارائه توضیحات مفصل تری برای هر کالا وجود دارد که همین مسئله باعث میشود که مشتریان با اطلاعات بیشتری کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
حمایت این بخش خیلی ساده است . ارائه اطلاعات درست و دقیق نسبت به هر کالا و در دسترس قرار دادن این کالاها برای مشتریان و کاربران خود.

حمایت از کالای ایرانی یک پل دو طرفه

حمایت از کالای ایرانی اتفاق نمی افتد مگر اینکه تولید کننده داخلی هم از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند، در کالاهای سوپرمارکتی این امر به خوبی خودش را نشان داد.

با بالا رفتن کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای مشتری ، مشتریان هم با وجود بعضی از کم و کاستی ها از کالای ایرانی به خوبی حمایت کردند و باعث رشد کمی و کیفی محصولات تولید داخل شدند.
شاید بهترین نمونه برای صنایع ایران ، صنایع وابسته به کالاهای سوپرمارکتی باشد که با توجه به نیاز بازار و حفظ و ارتقا کیفیت موفق به جذب حداکثری سهم بازار شده اند ، چیزی که صنایع الکترونیکی ایران با صرف هزینه های هنگفت دولتی و حمایتهای بیدریغ دولتی موفق به این کار نشدند .
حتی صنایع خودرو سازی ما با حمایت بی چون چرای بخش های دولتی موفق به امر نشدند. و هرگاه روزنه ایی هرچند کوچک برای واردات اتومبیل باز شد، تمایل و عطش بازار و مردم برای تهیه خودرو خارجی خودش را به خوبی نشان داد.
در صورتی که این عطش در بازار کالاهای سوپرمارکتی به حداقل خود رسیده است. با وجود قاچاق کالا و واردات قانونی این کالاها کماکان تولید کنندگان داخلی با خیال راحت به تولید خود می پردازند و ترسی از دست دادن سهم بازار را ندارند.

عوامل موثر در حمایت از کالای ایرانی

  •  وجود قوانین حمایتی.
  • ارتقا کیفیت محصولات داخلی
  •  تنظیم قیمت نهایی محصول
  • شبکه توزیع مناسب در سراسر ایران
  • رقابت با کالاهای خارجی
  • بدست آوردن سهم بازارهای کشورهای همسایه
  • دست آوردن و دانش های جدید و خلق دانش های جدید
  • سعی در تولیدات صنعتی و حفظ و یکنواخت کردن کیفیت محصول
  • توزیع پذیری
  • تکثیر پذیری

شاید از مهمترین عواملی بوده اند که مصرف کنندگان مایل هستند که از محصولات داخلی استفاده کنند.
اطمینان مصرف کننده که کیفیت و قیمت کالا در سراسر ایران یکسان است و استانداردهای کافی و لازم را دارد شرایط خوبی در تکریم مشتری بوجود آورده است.
استارت آپ ها در حمایت کالای ایرانی چه نقشی دارند ؟
استارت آپ ها چون نقشی مهمی در تقویت فرهنگ آگاهانه خرید کردن و ارتقای سطح دانش جامعه دارند به راحتی میتوانند با ارائه داده های درست از محصولات ایرانی مزایای محصولات را برای مصرف کنندگان مشخص کنند و مشتری با آگاهی بیشتر و دقیق تر اقدام به انتخاب و خرید کند.

مشکلات استارت آپ ها از حمایت کالای ایرانی در کجاست ؟

حمایت از کالای ایرانی با استارت آپ ها
استارت آپ ها و حمایت از کالای ایرانی

شاید فقط بخاطر واژه استارت آپ بعضی از خشک اندیشان انگ وارداتی بودن به استارت آپ بزنند.
اما واقعیت امر این است که استارت آپ یک مجموعه از چند انسان با انگیزه و دانش بالا با سرمایه مالی کم است که سعی در خلق یا ایجاد یک بازار در بستر فضای مجازی دارد. و این فضا درست نمی شود مگر اینکه استارت آپ کاملا با فرهنگ و ساختار کشور عزیزمان همخوانی داشته باشد.
به نوعی استارت آپ های که در ایران مشغول به فعالیت هستند خود یک کالای ایرانی هستند و باید از آنها هم حمایت شود. حمایت از کالای ایرانی و باور غلط که در ادامه خواهیم خواند.
متاسفانه در افکار عمومی این فکر به غلط جا افتاده که حمایت یعنی تزریق پول یا سوبسید به بخشی خاصی ، حمایت در استارت آپ ها یعنی رفع قوانین دست و پا گیر و بی کاربرد و ایجاد قوانینی که روند ثبت و راه اندازی را سریعتر کند.
حمایت از استارت آپ ها در ایران یعنی عدم تهدید به بستن یا گرفتن بعضی از حقوق اولیه اشخاص از طرف سازمان ها و ادارات دولتی.
با رفع این ایرادات که به نظر کار سختی هم نمی آید. استارت آپ ها تمرکز بیشتر بر روی ارائه خدمات یا محصولات خود دارند و کسب و کارهایی که وابسته به فروش محصولات هستند می توانند به راحتی و با تمرکز بیشتر بر روی بازار به کار اصلی خود بپردازند.

راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

هایپرمارکت آنلاین سیب اپهایپرمارکت آنلاین در کافه بازارهایپرمارکت آنلاین در گوگل پلی

 

 

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *