تغذیه مناسب برای دانشجویان و دانش آموزان از این جهت مهم میشود که مغز به تنهایی نزدیک به ۲۰% انرژی بدن را صرف خود میکند.

بیشتر فعالیت دانش پژوهان با مغز است معمولا دانشجویان دقت کمتری به نوع تغذیه خود دارند .

و اثرات سوء آن در مدت نه چندان زیادی خود را نشان میدهد و دچار سوءهاضمه ، ضعف عمومی ، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن ویا دردهای مزمن می شوند .

در اینجا در نظر داریم با راهکاری ساده و ارزان برای دانشجویان به خیلی از مشکلات فوق الذکر غلبه کنیم .

ویژگیهای تغذیه دانشجویان :

  • قیمت : عمدتا دانشجویان توانایی مالی زیادی ندارند از اینرو ارزان بودن غذا مهم است
  • کیفیت : معمولا برای صرفه جویی در هزینه گزینه غذاهای سرد و یا فست فودهای بی کیفیت اولین گزینه است که بدترین آن هم هست
  • سرعت : زمان کم دانشجویان به ویژه هنگام امتحانات باعث میشود که تمایل به غذاهایی پیدا کنند که سریع آماده شود
  • کالری : غذای دانشجویی باید به اندازه کافی کالری داشته باشد . با توجه به سن دانشجویان و فعالیتهای فکری زیاد نیاز به کالری بیشتر از یک فرد میانسال دارند
  • ویتامین و املاح : بدن انسان نیاز به ویتامینها و املاحی مختلفی دارد که کمبود آن به ویژه در دانشجویان به سرعت عوارض خود را نشان میدهد و باعث خستگی ، عصبی شدن و حتی عوارض ظاهری و پزشکی میشود

با توجه به نکات بالا غدای دانشجویی باید ارزان ، باکیفیت ، سریع ، با کالری مناسب و همراه با ویتامین و املاح مناسب باشد

در ابتدا سخت به نظر میرسد ولی در ادامه خواهید دید که بسیار ساده است

میوه و سیفی :

استفاده از میوه و سیفی بسیار مهم است . در هر فصلی بیش از یک نوع میوه وجود دارد که قیمت مناسبی دارد استفاده از یک واحد میوه در روز را فراموش نکنید.

اگه با بوی پیاز مشکلی ندارید میتوانید پیاز خام را در کنار غذا بخورید . البته بعدش سر کلاس ظاهر نشید !!

غذاهای آماده و نیمه آماده :

شرکتهای معتبری اقدام به تولید غذاهای آماده و نیمه آماده کرده اند . استفاده از انواع کنسروها به علت اینکه مواد نگهدارنده ندارند یک پیشنهاد خوب است .

همیچنین استفاده از غذاهای نیمه آماده منجمد هم به علت عدم استفاده از مواد نگهدارنده توصیه میشود . همچنین سوپهای خشک بسته بندی

ضعف این مدل از غذاها این است که ویتامین های مثل ویتامین C رو ندارند که با مصرف روزانه یک واحد میوه به راحتی میشه این مشکل را برطرف کرد

البته مقدار کمی از ویتامینها که به گرما حساس هستند در این مدل از غذاها از بین میرود که همه این ویتامین ها در میوه تازه موجود است.

خوارک هایی که سریع آماده مصرف می شوند :

غذا های دانشجویی مثل کوکو سیب زمینی ، انواع ماکارونی و پاستا ، سوپ پیاز ، سوپ ساده ، استامبولی پلو ، خوراک سیب زمینی و قارچ ، سیب زمینی آبپزو و تخم مرغ آب پز ، نمیرو ، املت

و کلی خوراکهای دیگه که فقط با روغن ، تخم مرغ ، پیاز ، سیب زمینی ، گوجه یا رب گوجه ، برنج و ماکارونی درست می­شود.

راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

هایپرمارکت آنلاین سیب اپهایپرمارکت آنلاین در کافه بازارهایپرمارکت آنلاین در گوگل پلی

 

 

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

 

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *