تاثیر خواص عدس در لاغری

تاثیر خواص عدس در لاغری

عدس یکی از بهترین غذاهای سالمی است که می توان مصرف کرد. یک منبع غنی از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مانند منگنز، فسفر،روی و ویتامینB هستند

عدس از جمله غذاهایی است که سبب سوزانده شدن و از دست دادن وزن می شود

این ماده غذایی می تواند بخشی از یک رژیم غذایی برای کاهش وزن باشد

طی تحقیقاتی که در موسسه دیابت و بیماری های گوارشی صورت گرفته هیچ غذایی به تنهایی به سوزاندن چربی ها کمک کند در حالی که عدس در این زمینه یک استثنا است

خواص عدس

عدس حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است که در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود. چون این ماده برای استحکام عضلانی و پیشگیری از شل شدن آن ها لازم و ضروری است.

عدس یک ماده ی غذایی نسبتاً ارزان قیمت، بسیار خوشمزه و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است.

بنابراین نمی توان از خیر چنین ماده ی غذایی مفیدی گذشت. عدس حاوی ویتامین های A ،B1 ،B2 ،B3 ،B6 ،C و E می باشد. این ماده ی غذایی همچنین حاوی مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، اسیدفولیک و سدیم است.

توصیه می کنیم برای بهره مند شدن از این مواد مغذی در هفته یک تا دو مرتبه عدس میل کنید.

با همین کار ساده به راحتی می توانید با یبوست مقابله کنید

خواص عدس در لاغری

برخی بر این عقیده اند که مصرف عدس باعث چاقی می شود. اما باید بدانید که راز تناسب اندام در رعایت حد تعادل است.

اگر به طور منظم و البته بدون افراط عدس مصرف می کنید گام مؤثری در رسیدن به تناسب اندام برداشته اید.

به خاطر اینکه عدس سرشار از زینک (روی) است. این ماده ی معدنی به کنترل گرسنگی و مقابله با ریزه خواری بین وعده های غذایی کمک زیادی می کند. شما می توانید با یک پیاله عدس به طور کامل سیر شوید.

عدس حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است که در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود.

چون این ماده برای استحکام عضلانی و پیشگیری از شل شدن آن ها لازم و ضروری است.

عدس همچنین حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم است که مانع از تجمع آب و مایعات در بافت ها شده و از احتباس آب پیشگیری می کند

عدس سظح فند خون را ثابت نگه می دارد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند

عدس و کربوهیدرات های پیچیده

اگر راه های کاهش وزن را مطالعه کنید، یکی از مواردی که خیلی توصیه می شود این است که اگر می خواهید کربوهیدرات استفاده کنید بهتر است که از نوع پیچیده باشد.

غلات کامل و سبزیجات و همچنین عدس ها از منابع غنی این نوع کربوهیدرات هستند.

بدن کربوهیدرات های پیچیده را به آرامی می سوزاند، که نه تنها باعث افزایش مدت زمان سیری می شود بلکه منبع ثابتی از انرژی را هم برایتان فراهم می کند

سوپر مارکت آنلاین آسان بسان چیست؟ و راههای دریافت اپلیکیشن آسان بسان

امروز کرمانشاه ، فردا ایران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *