تاثیر خواص عدس در لاغری

تاثیر خواص عدس در لاغری چیست ؟ عدس یکی از بهترین ماده غذایی است که می توان مصرف کرد. یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مانند منگنز، فسفر و روی هستند.

(زمان تقریبی مطالعه این مطلب ۲ دقیقه)

عدس از جمله غذاهایی است که متابولیسم بدن را بالا می برد، و به کاهش وزن کمک میکند. این ماده غذایی می تواند بخشی از یک رژیم غذایی برای کاهش وزن باشد.

طی تحقیقاتی که در موسسه دیابت و بیماری های گوارشی صورت گرفته هیچ غذایی به تنهایی به سوزاندن چربی ها کمک کند در حالی که عدس در این زمینه یک استثنا است.

خواص عدس

عدس حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است، که در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود. این ماده برای استحکام عضلانی و پیشگیری از شل شدن آن ها لازم و ضروری است.

عدس یک ماده ی غذایی نسبتاً ارزان قیمت، بسیار خوشمزه و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است.

بنابراین نمی توان از خیر چنین ماده ی غذایی مفیدی گذشت. عدس حاوی ویتامین های A ،B1 ،B2 ،B3 ،B6 ،C و E می باشد. این ماده ی غذایی همچنین حاوی مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، اسیدفولیک و سدیم است.

توصیه می کنیم برای بهره مند شدن از این مواد مغذی در هفته یک تا دو مرتبه عدس میل کنید. با همین کار ساده به راحتی می توانید با یبوست مقابله کنید.

خواص عدس در لاغری

برخی بر این عقیده اند که مصرف عدس باعث چاقی می شود. اما باید بدانید که راز تناسب اندام در رعایت حد تعادل است.

اگر به طور منظم و البته بدون افراط عدس مصرف می کنید گام مؤثری در رسیدن به تناسب اندام برداشته اید.

عدس سرشار از زینک (روی) است. این ماده ی معدنی به کنترل گرسنگی و مقابله با ریزه خواری بین وعده های غذایی کمک زیادی می کند. شما با یک پیاله عدس به طور کامل سیر میشوید.

عدس حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است که در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود. چون این ماده برای استحکام عضلانی و پیشگیری از شل شدن آن ها لازم و ضروری است.

همچنین حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم است، که مانع از تجمع آب و مایعات در بافت ها شده و از احتباس آب پیشگیری می کند. پتاسیم موجود در این ماده غذایی باعث بهبود عوارض مصرف بیش از حد نمک میشود.

عدس سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.

آیا عدس لاغر میکند ؟

عدس و کربوهیدرات های پیچیده

یک از راه های کاهش وزن مصرف کربوهیدارت های پیجیده است، غلات کامل و سبزیجات و همچنین عدس ها از منابع غنی این نوع کربوهیدرات هستند.

بدن کربوهیدرات های پیچیده را به آرامی می سوزاند، که نه تنها باعث افزایش مدت زمان سیری می شود بلکه منبع ثابتی از انرژی را هم برایتان فراهم می کند.

نکته : عدسی را همراه با پونه یا نعناع استفاده کنید، علاوه بر خوش طعم کردن آن، طبع آن را متعادل می کند.

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *