بهترین روغن برای پخت و پز

بهترین روغن برای پخت و پز غدا کدام است؟ این یکی از رایج ترین سوال هایی است که بیشتر افراد از متخصصان تغذیه می پرسند زیرا بارها و بارها شنیده اند که روغن ها می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهند و باعث چاقی شوند…

بدترین نوع روغن، همان روغن های جامد هستند. این روغن بیشتر در محصولاتی مانند چیپس، کراکر و شیرینی ها به وفور از آنها استفاده می شود.

این روغن ها در گروه روغن های هیدروژنه قرارمی گیرند. ساختار آنها به طور شیمیایی تغییر داده می شود بنابراین احتمال فاسد شدنشان کمتر است.

بهترین ترکیب روغن برای پخت و پز

بهترین روغن برای پخت و پز به این صورت باید باشد دو سوم روغن های مصرفی ما روغن زیتون یا کانولا باید باشد.

یک سوم باقی مانده روغن حیوانی یا نباتی بدون ترانس (در حال حاضر در ایران وجود ندارد)

همچنین بهتر است که روغن انتخاب شده ما امگا ۳ داشته باشد. توصیه می شود که چربی های ترانس نیز نداشته و کمی کلسترول داشته باشد، زیرا بدن نیاز به کلسترول دارد.

در حالت کم کردن مصرف کلسترول کبد اقدام به ساخت کلسترول میکند. در صورت اشکال ژنتیکی در کبد ممکن است، بیش از حد لازم کلسترول بسازد.

ناگفته نماند که روغن بايد در حرارت ۳۷ درجه سانتيگراد حالت مايع داشته باشد. در غير اين صورت هضم و جذب آن مشكل مي‌شود.

روغن

روغن کانولا برای پخت و پز

روغن کانولا به عنوان یک روغن خوب و عالی برای پخت و پز نیز منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری همچون لینئولیک اسید (امگا ۶) و آلفا لینولنیک اسید(امگا ۳) است.

بدن نمی‌تواند به تنهایی این ترکیبات را ایجاد کند بنابراین باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

در حالیکه بیشتر افراد امگا ۶ مورد نیاز خود را از رژیم غذایی روزانه دریافت می‌کنند، اما دریافت امگا ۳ کافی در روز کمتر اتفاق می افتد. امگا۳ از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

علاوه بر ماهی‌های چرب و روغن کانولا، سایر منابع امگا۳ شامل کتان ،گردو و روغن‌ کنف یا همان روغن شاهدانه است

سایر روغن‌های مناسب آشپزی

اگر به دنبال روغن‌های دیگری هستید می‌توانید از مواردی همچون روغن آووکادو، آفتابگردان و روغن بادام استفاده کنید.

بیشتر روغن‌های گیاهی جایگزین، اسیدهای چرب چند غیر اشباع بالایی دارند و می‌توانند کلسترول خون را کاهش دهند. در نتیجه از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری نمایند.

این روغن‌ها کمی گران هستند بنابراین بهتر است به مقدار مناسب از آن‌ها استفاده نمایید

نتیجه گیری

زمانی که صحبت از به کارگیری بهترین روغن ‌برای پخت و پز در رژیم غذایی روزمره به میان می‌آید،

تحمل و مقاومت در برابر گرما بسیار مهم خواهد بود.

برای اینکه محتوای اسید چرب این روغن‌ها باقی بماند و از سوختگی جلوگیری شود از بذر کتان، گردو، روغن شاهدانه و روغن زیتون با کیفیت بالا، فقط باید به عنوان چاشنی یا در سس سالاد استفاده شود، بقیه موادی که در بالا ذکر شد برای پخت و پز عالی هستند.

هیچ دیدگاهی ثبت نشده هنوز, شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *